Sunday, August 26, 2012

maka betullah kata pujangga bahawa CINTA ITU BUTA
sebenarnya bukan cinta yg buta tetapi sang pecinta sebenarnya yg buta
mana tak nyer kita sering mencintai org yg xpernah mencintai diri kita, org yg xpernah nk hargai kita, org yg xsedar akan kehadiran kita disisinya..
sungguh tragis kan episod cinta kita jika kita terpaksa melaluinya seperti diatas...
semua org ada kisah cinta mereka sendiri ada yg bercinta bagai nk rak akhirnya berpisah jua ada juga yg kenal pown tidak tetapi kawen jua, ada pula yg bernasib baik berkahwin dengan pencinta mereka...
itulah yg dinamakan jodoh...hanya Allah yg mengetahui siapa jodoh kita...
kita hanya mampu berdoa supaya jodoh yg bakal diberikan itu dapat membimbing dan menjadi ketua yg baik untuk mahligai yg bakal dimana kelak...
semoga penceraian dan perpisahan takot untuk menghampiri kita...
namun kita hanayalah mampu merancang Allah yg menentukan segalanya...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Ya mmg benar aku bodoh kerana terlalu mencintai dan menyayangi dirimu lebih dr aku menyayangi diriku sendiri mana tidaknya jika aku sayang akan diriku xkanlah smpai sekarang aku masih tidak dapat melupakanmu walaupown sebesar zarah..
mungkin salah ku juga kerana mencintaimu sepenuh jiwa raga ku tanpa meninggalkan secubit rasa benci dan curiga dlm diri ini..
ya kau mmg sempurna dimataku namun dimata org lain kau sangat hina...
ramai yg jijik dan jelek keatas dirimu...
namun bg ku kau sgtlah suci sesuci pasir yg memutih dipantai...
walaupown setiap masa kau dibasahi oleh desiran ombak namun kau tetap suci...
dan begitu jgklah sucinya cinta ku kepadamu syg...
namun apakan daya kusangkakan panas smpai kepetang rupanya hujan di tengah hari..
aku juga manusia biasa yg sering kali diuji dengan bermacam2 ujian..
tapi apakan daya ujian yg terpaksa aku tempuhi kali ini sgtlah berbeza dr semua..
kau pergi begitu saja..tegar benar kau memperlakukan aku sebegitu...
kau semai benih2 cintamu kau beri aku harapan namun akhirnya kau pergi meninggalkan aku sendirian dan keseorangan tanpa menoleh ke arahku lg...
kejam sungguh dirimu memperlakukan aku seperti itu...
setelah dua tahun kau pergi membiarkan aku sendirian disini setalah bermacam2 pengorbanan telah aku lakukan utk kau namun kau hanya menganggap itu hnyalah sia2..
tidak mengapa aku hanya redha atas apa yg berlaku...
biarlah Allah yg membalas atas semua perbuatan kau keatas diriku ini..
semoga kau sedar akan kesalahan dan kesilapan masa lalu kau itu...
aminnnn....
T_T

No comments:

 
Half Purple and Blue Butterfly